Краткий пересказ более ранних отчётов:
- Цивилизации (и, возможно, не только они) будут охотиться за артефактами.
- Цивилизации будут нанимать героев (включая игрока) для поиска и похищения артефактов.
- Цивилизации будут посылать шпионов, собирающих информацию в городах, под прикрытием фальшивых личностей. Шпионы будут работать, в соответствии с декларируемой профессией, попутно создавая агентурные сети.
- Персонажи относятся к другим персонажам исходя из того, какая личность им известна, и могут имитировать определённое отношение. Тоади рассказывал душещипательную историю, как несколько шпионов набились друг к другу в друзья, в попытке создать в городе агентурную сеть и не один из них так и не узнал, что его "агенты" сами за ним шпионят.
- Бандиты теперь не сидят по канализациям, как идиоты. Они могу заниматься гоп-стопом на улицах или пьянствовать в тавернах (вероятно, тоже используя фальшивые личности).
ENG
01/16/2017 I went ahead and added the ability for player adventurers to assume identities today. You can't pretend to be specific historical figures or deities, but you can be pick a name, profession, origin civilization and object of worship. All positive and negative reputations will be associated to that identity for as long as you assume it, unless you screw up. You can have multiple identities and flip between them (or return to your true identity). I'm still patching up some weird behaviors, but we're almost out of this specific identity grind now.
01/23/2017 All right, so we're looking at four chunks left for this release, which'll take some time yet. We have to polish off adventure mode, which involves a lot of testing and tweaking. Today I added some more popups to the trade screen so you'd know your artifact gifts have been properly recognized and continued to fix up artifact transfer problems. There are still all sorts of strange things going on. For instance, when I returned a figurine to a lord, he stuffed it into a personal pouch where his guards couldn't see it, so some of them started interrogating me since they thought I'd hidden it and didn't actually see the hand-off. Lots of permutations to work through.
Second of the chunks, there's fort mode! We need to handle artifact diplomacy and the sending of recovery squads off the map, which should be entertaining. Third, we need to finish the map changes I put off (e.g. kobold caves). Last, there are some random requests and promises that have accumulated (some memory address help for modders, a little bit of XML, a few priority bug fixes).
02/07/2017 The adventure mode cleaning continues. The logs will be a bit dull while I test and correct, unless something amusing happens. The guards have moved on from interrogating me over delivered artifacts to instead interrogating their own master. I returned an artifact, and the lord took the figurine over to an empty pedestal in the hall and stood there making cheerful remarks. A guard, confused again, ran over and demanded the location of the figurine. The lord was like, "Over my dead body!" They would have started fighting if I didn't break out to debug. I think in this case the guard didn't understand furniture, and also didn't think about their loyalties in the context of item encounters, and so flipped out when the item became "invisible". I'll keep smoothing it out! I've also cleaned up some other random issues.
02/15/2017 More progress... the artifact encounter problems I'm aware of are fixed, and NPC questers can go on near-fruitless quests in play to find artifacts known to be lost in the wilds (and find them if they happen upon the exact spot). You can sometimes find these ill-fated heroes wandering around out there, but there isn't currently a way for them to get more refined information.
Your adventurer can now name any of their legally-nameable objects (so e.g. no arrow stacks, but you can name individual arrows). This elevates the items to historical status, so you'll get events recorded about them. That doesn't mean other people will care about them. There's still a bit to do, and GDC is creeping up at the end of the month (I have a short talk again), but we'll hopefully be through the boring cleanup part soon and get to dwarf mode off-map squads.
02/22/2017 Alright, I'm ready to move to dwarf mode for this release! The main features will be the ability to send dwarf squads off the map, artifact-based diplomacy with sieging forces and others, and artifact-interested questers and critters coming to the fort.
That'll have to start next month -- in a few days I'll be leaving for GDC. It was healthy for Bay 12 when I went there for the first time last year, so I figured I give it another go. I'll be back on the 4th, so there will be a delay on the monthly report and the Future of the Fortress reply.
01/16/2017 "Я пошёл дальше и добавил игрокам-приключенцам возможность взять [себе фальшивую] личность. Вы не сможете выдавать себя за конкретную историческую личность или божество, но сможете выбрать имя, профессию, родную цивилизацию и объект поклонения. Вся положительная и отрицательная репутация будет связываться с [этой] личностью пока вы скрываетесь под ней и нигде не прокололись. Вы можете иметь несколько таких масок и менять их (или вернуться к истинной личности)."
01/23/2017 Осталось четыре фрагмента до релиза и продолжается шлифовка режима приключений. Тоади добавил всплывающие окна в экран торговли, чтобы игрок знал, что передача артефакта состоялась и разбирался с багом, из-за которого стражники требовали от героя уже переданный артефакт, так как не могли увидеть его в контейнере.
В режиме крепости, судя по всему, можно будет - Наконец-то! - отправлять с карты отряды для возврата крепостей. Также будут доделаны пещеры кобольдов.
02/07/2017 Тоади продолжает вправлять мозги стражникам, которые не видят артефакты или пытаются отобрать их у собственного правителя.
02/15/2017 Играя приключенцем можно будет дать имя любому именуемому предмету экипировки, что сделает его историческим и позволит читать записи о нём в режиме легенд. Отдельной стреле, - но не стеку стрел, - тоже можно дать имя.
02/22/2017 И-и-и, Тоади переходит к режиму крепости! Сквады можно будет отправлять за пределы карты, а артефакты будут привлекать
Лару Крофт гостей и монстров, с осаждающими можно будет вести переговоры (откупаться артефактами, судя по всему).