The main map work left to do for this release is the kobold site update. I'm going to take a break from that for a change of pace, though, and move over to artifact rumors and getting some artifact-associated critters running around. The spread of artifact location information needs to be a little more refined than what we currently have available, so there'll be some preliminary work on that. I'm going to start by getting the various wandering taverngoers to gather and spread site rumors, which should give us a good foundation for information transfer in the friendly human-dwarf-elf areas, mostly.
Since they aren't regular travelers, and we really need their civilizations to know about artifacts, the goblins and their demon masters will have to pick up information on the edge of the tavern ecosystem. For this time, that'll mean having their own agents running around, which should be cool. They might have to interface with shadier people in town (who'll have to be understood a little better by the game), or they might blend in themselves if their race wouldn't be out of place (kidnapped humans/elves/dwarves grown to adulthood might finally be useful for something specific). Doing this correctly involves quite a few systems that aren't in yet, and we'll either do or skip those systems based on what we think we can complete in a timely fashion. This is a good time to finally get some more nefarious tendrils out in the world, though, and we're planning on messing with it a bit.
Главное, что в этом релизе осталось доработать относительно карты - поселения кобольдов. Пока я их отложу на потом и перейду к слухам об артефактах и запилю связанных с артефактами существ. Ту информацию о местоположении артефактов, что есть сейчас, надо немного переделать, так что придется немного поработать и там. Я начну с создания всяких странствующих завсегдатаев таверн, которые собирают и распускают местные слухи. Это даст нам хорошую основу для обмена информацией в дружественных краях людей, дварфов и эльфов (в основном).
Поскольку они не обычные путешественники (а нам действительно нужно сообщить цивилизациям об артефактах), гоблинам и их демоническим повелителям придется втихаря собирать информацию в тавернах, посылая агентов, что круто. Они будут общаться с городскими темными личностями (которых игра будет понимать получше) или заняться поисками сами, если их раса не вызывает подозрений (наконец-то похищенные и выросшие люди/эльфы/дварфы для чего-то пригодятся). Все это потребует несколько новых систем (еще не готовых), и нам придется или запилить их, или пропустить и вернуться позже. Наконец-то мерзость начнет распространяться по миру, и мы хотим уделить этому еще немного времени.