04/12/2015 I've been playing around with the dwarves and their taverns and am now digging into the proper activities vs. the art forms. Dwarves that go to a room in a tavern first group together in a general "socialize" activity (one for each occupied room). They then organize subactivities, much like the current military training. The poetry recitals and storytelling were pretty straightforward -- I'm doing music now. Activities haven't done much with items until now, so there'll be a few headaches I suspect in getting the instruments to work while playing nice with the storage code and so on.
I also added some more information for the status of needs and in what way the relevant dwarf is being affected (either positively or negatively). Aside from the stress a needy dwarf can get from really being locked away and neglected, they also become distracted and less proficient at every task they perform when they have unmet needs. On the other side, a dwarf that has the balance of their needs satisfied will perform tasks more successfully (in addition to the positive emotions and stress reduction they get the moment a need is satisfied). Theoretically, the dwarf can go up to 150% and down as low as 50% in their effective skills, but in reality it'll be a much smaller effect either way -- it is difficult to fully satisfy every need at once (or impossible, if there are enough needs), and at the same time, needs don't become unsatisfied quickly and some are easily met. Multiple needs can also be satisifed with a single action (like "keep myself occupied" and "do someting creative").
Я немного поигрался с дварфами и тавернами и сейчас перехожу к занятиям и искусству. Дварфы, посещающие комнату в таверне, сначала объединяются в группы с общим занятием "социализация" (по одному на каждую занятую комнату). Потом они устраивают более конкретные действия, похоже на текущую систему тренировок. Было просто сделать чтение стихов и рассказывание баек - сейчас занимаюсь музыкой. Ранее предметы не принимали участия в занятиях, так что я подозреваю определенные сложности с кодом складирования и так далее.
Еще я добавил информацию о статусе потребностей и об их влиянии на конкретного дварфа (положительном или отрицательном). Помимо того, что требующий чего-то и позабытый дварф будет нервничать, он еще и начнет отвлекаться и станет работать хуже, пока его потребности не удовлетворятся. С другой стороны, счастливый и удовлетворенный дварф будет работать успешнее (в довесок к положительным эмоциям и уменьшению стресса от непосредственно удовлетворения потребности). Теоретически навык дварфа сможет составлять от 50 до 150% базовой величины, но на деле разброс будет существенно меньше - сложно полностью удовлетворить все потребности разом (а если их много, то вовсе невозможно), и, в то же время, потребности не нарастают сразу, и некоторые очень просто удовлетворить. Одним действием можно покрыть сразу несколько - например, "заняться делом" и "заняться творчеством".