09/26/2014 It's not done yet, but it looks like we'll be going from the current 16 emotions (and only 6 of those with visible effects/text in dwarf mode) to 119 which'll all at least be visible as text. Most of them also have an effect on the dwarf's well-being (usually through the stress/stability measurements which replace the "happiness" meter). There are another 48 emotions in the main list that I haven't put in since I didn't have pre-existing thought circumstances for them (often stuff about the future, like dread and apprehension and hope). The circumstances give rise to emotion types based on personality and values and those emotions can also be amplified and squashed in the same way.
It'll be interesting to see how it works out once all of the tables/etc. are finished. The main idea isn't really to totally change the current experience so much as to homogenize everything before I start on other features (more bug-fixing first, of course), but hopefully it'll be somewhat entertaining on its own.
Еще не готово, но похоже, мы перейдем от текущих 16 эмоций (из которых в режиме крепости только у 6 есть визуальное или текстовое сопровождение) к 119, и все как минимум будут отображаться текстово. Большинство из них окажут влияние на самочувствие дварфов (обычно путем расчета стресса/стабильности вместо шкалы "счастья"). В основном списке также есть другие 48 эмоций, которые я пока не делал, поскольку у меня нет заранее существующих мысленных обстоятельств для них (большей частью всякие вещи о будущем, типа страха, опасения или надежды). Обстоятельства пробуждают типы эмоций, основываясь на личности и значениях, и эти эмоции можно усиливать или подавлять тем же путем.
Интересно посмотреть, как это будет работать, когда будут закончены все таблицы и так далее. Суть идеи не столько полностью изменить текущую систему, сколько более-менее упорядочить все, прежде чем я начну работать над другими фичами (конечно, сперва отлов багов), но я надеюсь, что оно будет само по себе довольно занимательно.