Начал играть примерно месяц назад, сразу в транк на lantea. Пока успехов никаких особо - пара моих персов смогла зачистить леир, остальные дохли раньше. Выше 15лвла не вкачивался, нигде кроме леира и орка не бывал, максимум добирался до Д22 (CeHu).
Сейчас играю DECj с уклоном в огонь. Персонаж многообещающий.
Два раза сыграл в рулетку с мутациями, в итоге остановился на кларити, потом из бутылки получил wild magic 1 что тоже неплохо. Правда один урод мутировал меня на -2 инты, но это мелочи.
Уже успел зачистить все до Д21 включительно, леир, орка, свамп и элвен холл. Сейчас намереваюсь пойти чистить снейк.
Шмот правда довольно говеный. Нет sInv, вообще ни одной шмотки! Единственное что есть - кольцо с хорошими резистами.
Пока планирую взять руну из снейка, почистить ваулты 1-4 (или 1-докуда дойду без трудностей), потом зачистить данж до 27. Там дальше фиг знает какую руну лучше взять, вероятно пойду в абисс или в крипт. Руну наверное из абисса буду брать, хз что легче. Если доживу - буду делать 3 руны.
Спойлер
goblolo the Sorcerer (Deep Elf Conjurer) Turns: 61332, Time: 10:32:32
HP 95/95 (99) AC 13 Str 19 XL: 19 Next: 19%
MP 45/45 EV 21 Int 26 God: Vehumet [******]
Gold 1285 SH 11 Dex 18 Spells: 15 memorised, 8 levels left
Res.Fire : + . . See Invis. : . C - staff of poison
Res.Cold : + . . Warding : . o - +2 robe {Archmagi}
Life Prot.: . . . Conserve : . A - +0 buckler {AC+3}
Res.Poison: + Res.Corr. : . B - +0 helmet of Plueffio {Stlth++}
Res.Elec. : . Clarity : + N - +1 cloak
Sust.Abil.: . . Spirit.Shd : . Z - +1 pair of gloves {Dex+3}
Res.Mut. : . Stasis : + J - -1 pair of orc boots
Res.Rott. : . Flight : . e - amulet of the Garden {Stasis Str+3}
Saprovore : . . . a - ring "Nockarcho" {rF+ rC+ MR+ Str+3 Int+2}
L - ring of wizardry
@: mighty, studying Staves, delayed fireball, extremely resistant to hostile
enchantments, very stealthy
A: clarity, wild magic 1, Int -2
a: Renounce Religion, Release Delayed Fireball
}: 1/15 runes: decaying
You are on level 2 of the Lair of Beasts.
You worship Vehumet.
Vehumet is exalted by your worship.
You are hungry.
You have visited 6 branches of the dungeon, and seen 42 of its levels.
You have also visited: Sewer and Bailey.
You have collected 4472 gold pieces.
You have spent 3207 gold pieces at shops.
Inventory:
Armour
c - a +2 robe of fire resistance
o - a +2 robe of the Archmagi (worn)
A - a +0 buckler of protection (worn)
B - the +0 helmet of Plueffio (worn) {Stlth++}
(You found it on level 3 of the Swamp)
It makes you much more stealthy.
J - a -1 pair of orcish boots (worn)
N - a +1 cloak (worn)
Z - a +1 pair of gloves of dexterity (worn)
Magical devices
n - a wand of disintegration {zapped: 2}
U - a wand of teleportation {recharged}
Comestibles
l - 2 chunks of orc flesh
p - 5 pears
Scrolls
g - 2 scrolls of magic mapping
j - 3 scrolls of remove curse
q - 2 scrolls of recharging
r - 2 scrolls of blinking
s - 2 scrolls of fear
x - a scroll of identify
H - 2 scrolls of teleportation
T - 2 scrolls of fog
Jewellery
a - the ring "Nockarcho" (right hand) {rF+ rC+ MR+ Str+3 Int+2}
(You bought it in a shop on level 4 of the Orcish Mines)
[ring of intelligence]
It affects your intelligence (+2).
It affects your strength (+3).
It protects you from fire.
It protects you from cold.
It affects your resistance to hostile enchantments.
e - the amulet of the Garden (around neck) {Stasis Str+3}
(You took it off a boggart on level 13 of the Dungeon)
[amulet of stasis]
It affects your strength (+3).
h - an uncursed amulet of conservation
i - an uncursed ring of teleport control
K - an uncursed ring of poison resistance
L - a ring of wizardry (left hand)
Potions
d - 6 potions of curing
u - 3 potions of porridge
z - a potion of brilliance
E - 2 potions of speed
Q - a potion of heal wounds
S - a potion of resistance
Magical staves
C - an uncursed staff of poison (weapon)
R - an uncursed staff of wizardry
Miscellaneous
k - an ornate deck of changes {the Alchemist}
Skills:
- Level 5.2 Fighting
- Level 5.1 Armour
+ Level 11.2 Dodging
- Level 2.4 Stealth
- Level 4.2 Shields
- Level 23.0 Spellcasting
+ Level 16.4 Conjurations
- Level 6.0 Hexes
- Level 11.0 Charms
+ Level 18.4 Fire Magic
Level 7.4 Earth Magic
- Level 7.2 Poison Magic
You have 8 spell levels left.
You know the following spells:
Your Spells Type Power Failure Level Hunger
a - Magic Dart Conj #### 1% 1 None
b - Searing Ray Conj ###### 1% 2 None
c - Iskenderun's Mystic Conj ######## 1% 4 None
d - Iskenderun's Battles Conj/Chrm ######## 1% 4 None
e - Blink Tloc N/A 2% 2 None
f - Mephitic Cloud Conj/Pois/Air ######## 1% 3 None
g - Fulminant Prism Conj/Hex ########.. 1% 5 None
h - Venom Bolt Conj/Pois ########.. 1% 5 None
i - Bolt of Fire Conj/Fire ########.. 1% 6 None
j - Delayed Fireball Conj/Fire N/A 1% 7 ###....
k - Orb of Destruction Conj ########.. 1% 7 ###....
l - Swiftness Chrm/Air #######... 1% 2 None
m - Repel Missiles Chrm/Air #######... 1% 2 None
n - Flight Chrm/Air #######... 1% 3 None
o - Regeneration Chrm/Necr #######... 1% 3 None
Branches:
Dungeon (21/27) Temple (1/1) D:4 Orc (4/4) D:6
Elf (3/3) Orc:4 Lair (8/8) D:9 Swamp (5/5) Lair:5
Snake (0/5) Lair:5 Slime (0/6) Lair:8 Vaults (0/5) D:17
Shops:
D:7 [=!(( D:12 + D:14 ( D:16 ! Orc:1 *[[ Orc:4 (=(( Elf:1 !
Elf:2 =
Portals:
Hell: D:21
You possess an exceptional clarity of mind.
You are dopey. (Int -2)
Your spells are a little harder to cast, but a little more powerful.