01/24/2015 The new entertainment stuff is coming into focus... been reading a lot to try and make a good first attempt, though categorization is difficult in many cases. As usual, everything that follows is subject to change. There'll be seven new generic skills governing the new stuff (dancing as well as music which sits over singing and 4 instrument skills), and the poetry skill that has been sitting in the code will also come to use. We're using "poet", "bard" and "dancer" as professional names for the moment. I'd prefer to generate those roles, but I won't have the framework for it until later, so the relevant visitors'll be more or less like the world gen hero roles for now.
Poetic, musical and dance forms will be generated by culture. There will be both knowledge and skill-based components to this -- so you can't compose a poem of a variety you aren't familiar with, no matter how good you are, but once you learn the rules, the quality will depend on your skills/atts. It'll start with the poet's general skill, and they'll also develop specific skill with the form, in a way that's probably most analogous to what we were planning with combat styles. I didn't expect this to come before those, but it did. The quality of the outcome should depend on broader cultural familiarity or varying qualities/depths of knowledge, but I'm not going to get into any of that yet: just a knowledge check box to get started and then a few related skills.
I've come up with a list of stats for instruments for the raws and for the generator... we're not going to go deep into the nightmare of equal vs. just temperament and multiple materials and so on, but there might be hints of that. There'll be skill-like stats for specific instruments as well, so you might be a wind instrumentalist, but that'll only help so much if you pick up a new instrument type in that family.
Занимаюсь новыми развлечениями... много читал, чтобы попробовать сделать хорошую первую попытку, хотя зачастую все сложно разложить по категориям. Как обычно, все нижеперечисленное может измениться. Будет семь новых общих навыков, управляющих нововведениями (танцы, музыка вместе с пением плюс четыре навыка музыкальных инструментов). Также используем навык поэзии, который уже сидит в коде. Пока в качестве имен профессий мы используем "поэт", "бард" и "танцор". Я бы предпочел генерировать их, но пока у меня нет фрейморка, так что соответствующие посетители будут примерно как сгенерированные герои.
Культура будет задавать формы поэзии, музыки и танца. Для этого будут компоненты знаний и навыка - так что не выйдет написать поэму той формы, с которой вы не знакомы, независимо от навыка. Но как только вы выучите правила, качество будет зависеть от ваших навыков и атрибутов. Все начинается с общего навыка поэта; поэты будут развивать специфические навыки для формы примерно тем же способом, какой планировался для стилей боя. Я не думал, что поэзия выйдет раньше них, но так получилось. Качество произведения будет зависеть от общей культурной ознакомленности или различных показателей качества/знаний, но пока ничего из этого не будет: просто проверка знания для начала и затем несколько связанных навыков.
Я уже сделал в равках список характеристик для инструментов и генератора... мы пока не собираемся глубоко погружаться в кошмар натурального и темперированного строя, материалов и так далее, но возможны некоторые намеки на это. Будут навыкоподобные характеристики для конкретных инструментов. Вы можете играть на духовых инструментах, но навык поможет только если вы играете на инструменте, относящемся к духовым.