> There have been a lot of DF Talky, pressy and taxy things going on (with all the events scheduled for later, this may end up being one of the busier months on record non-programming-wise), but I managed to get most of the way through pulping as well as making some strides toward the definitive hydra test. For pulping, I just need to hit a bunch of things in the arena now to get the numbers to feel correct. Once a key body part is pulped, associated corpses won't be able to be re-animated. If a dwarf gets hit enough times to have a part pulped and still survives, which is reasonably extreme, they can still recover, since pulping isn't actually a state of being, just an accumulation of enough serious wounds -- if enough of the serious wounds heal, the dwarf can recover, but it's likely to be a mess of multiple horrifying fractures and nerve damage and so on. The "hit points" for animated creatures that were a band-aid for the damage problem have been removed.
Последнее время было много болтовни о ДФ и прочих отвлекающих и утомительных вещей (со всеми событиями отложенными на потом, без учёта программирования этот месяц может оказаться самым напряжным), но мне удалось большей частью разобраться с измельчением, а также сделать некоторые шаги в направлении окончательного теста с гидрой. Что касается измельчения, то мне теперь просто надо простучать пачку вещей на арене чтобы прочувствовать верны ли числа. Как только ключевая часть тела была измельчена, связанные тела не могут быть оживлены по новой. Если дварф получит достаточно ударов чтобы часть его тела измельчилась и останется в живых, что достаточно экстремально, он всё ещё сможет выздороветь, так как измельчение на самом деле не состояние, а просто накопление достаточно серьёзных ран -- если вылечится достаточное количество ран, то дварф может выздороветь, но это вероятно будет кучей множественных ужасающих переломов и повреждённых нервов и тому подобного. "Хит-поинты" для оживлённых существ, что были костылём для проблемы урона, были убраны.