01/10/2015 We're going to start in on inns and taverns now. As we said in the report, we'll hold off on recipes and generated games/gambling until the second tavern release to avoid an unseemly delay. So what'll be in the first release? You'll be able to define taverns for use by your dwarves and by visitors (who will know about the presence of the taverns automatically until we get to start scenarios). The main tavern associated area will likely be a meeting hall or dining room, at your discretion -- activities will include instrument use (finally!), singing, dancing, storytelling, drinking and eating. We're also strongly considering doing something with standing orders, at least to the point where the booze supply can be maintained.
There'll be experiments with emotional/intellectual needs in both modes. Socializing in taverns will satisfy some of these needs. We'll probably get rid of "breaks" and just incorporate that time into the eat/drink/party activities according to the needs of the dwarf. Hopefully the amount of labor time available will remain about the same, while the off-time will be more interesting.
We'll have more information about visitor interactions as we get closer to that. There will be an economic aspect but it won't yet be emphasized. We're going to deal with any remaining issues with multi-species forts for this release, and there'll be opportunities to incorporate some visiting critters into your fort on a more permanent basis (most likely mercenaries/adventurers).
Итак, мы начинаем работать над гостиницами и тавернами. Как мы сказали в отчете, мы пока отложим рецепты и азартные игры до второго релиза с тавернами, чтобы не получилось большой задержки. Так что же будет в первом релизе? Вы сможете определять таверны для ваших дварфов и гостей (которые автоматически будут знать о тавернах, пока мы не введем сценарии). Основная область таверны будет представлять собой зал встреч или столовую на ваше усмотрение; развлечения будут включать в себя использование музыкальных инструментов (наконец-то!), песни, танцы, рассказывание баек, питье и еду. Мы также серьезно хотим сделать что-нибудь с заказами, по крайней мере пока можно будет поддерживать запас выпивки (не совсем понял, о чем речь).
Будут эксперименты с эмоциональными и умственными потребностями в обоих режимах. Общение в тавернах удовлетворит некоторые из них. Мы, скорее всего, избавимся от "перерывов" и переделаем это время в еду/питье/вечеринки соответственно нуждам дварфа. Надеемся, что объем трудового времени останется тем же, при этом время отдыха станет интереснее.
У нас будет больше информации о гостях, когда мы ближе займемся ими. Там будет кусочек экономики, но акцент не на нем. В этом релизе мы разберемся со всеми проблемами многовидовых крепостей, и добавим возможность включить некоторых посетителей в вашу крепость (главным образом наемников и приключенцев).