1
Дварфийские истории / Re: Нестандартные ситуации, приколы и другое, чем хочется поделиться
« : 21 Июня 2016, 09:30:16 »
Копьё короткое у Домаса, видать.
В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.
(Toady One) Continued along with bugs. Woodcutters shouldn't use training axes, and you should be able to make metal mechanisms from the job manager. It'll also show the mechanism material in the job's name. Embark profiles should load fish properly instead of cancelling them all. I made dragonfire affect metal items again after a long hiatus, though fire effects in general are still a bit odd. You can now dive in deep water correctly in adventure mode.
New stuff
Ability to build up new sites in adv mode, either yourself or by assigning companions
Ability to do carpentry in adv mode
Ability to chop down trees in adv mode
Ability to make stone axes in adv mode
Ability to pull branches from trees in adv mode
Can put start conditions on work orders (by amount of resources or dependence on other work orders)
Can specify materials/images/etc. in work orders
Can create work order from profile which is tied to specific workshop
Can set maximum number of shops that a general work order can task at once
Can set maximum number of general work orders per shop or disallow them by profession or altogether (note: this won't work for active old-save jobs)
Allowed perpetual work orders
Repeatable work orders, ability to set restart frequencies
Major bug fixes
Stopped masterpiece trading from causing artisans to suffer effects of art defacement
Other bug fixes/tweaks
Got rid of work order limit of 30 jobs
Improved work order filtering (respect partial vs. full results etc.)
Stopped work orders from taking more than one slot per workshop
Stopped non-citizens from being charged for violating production orders
Stopped mother from getting both her and spouse's miscarriage thought
Refreshed material list when deleting uniform item
XML export now has the exact site rectangle
Хм, а кто мешает рядом с мастерской каменщика поставить склад , задать чтобы материалы брались только с этого склада, а склад настроить только на определенный камень, тогда каменщик будет делать вещи только из того материала из который указан в складе.42.06 вышла. Теперь можно указывать материал для работы, указывать изображение для гравировки, скульптора и на фигурках. Поправлены баги, добавлены новыеИтак, по материалам... Я могу назначить три разные мастерские каменщика, каждая из которых будет работать с отдельным видом камня, так?багифишки.
Ну и в следующей после-дебажной версии нас будет ждать магия, ящитаю.Натолкнули меня на чисто отвлеченное сравнение - добавить магию, и мир ДФ будет очень смахивать на Плоский Мир Прэтчетта. По крайней мере рассказы уже достигают той же степени неадеквата...
а может это новая фишка жаба с оптимизацией. переписал 100500 функций и теперь оно работает шустрее ибо стало много таблиц со всем которые требуют уйму памяти. и например меню кладовщика не будет пересчитывать ВСЕ предметы а просто выдаст результат таблицы.
или он просто подумал "а фиг-ли, не трудно"
Жаба говорит, что уже пофиксил половину багов в списке.