12/14/2014 I finished the prioritization for meetings, depot trading and a few other important jobs. I've allowed some critical tasks to snatch up a working dwarf (provided they aren't carrying something), while another available dwarf without something better to do will eventually handle the first worker's job (it isn't cancelled). I've also put in the do-it-now prioritization for building tasks, which'll let you manually tell a specific building job to similarly steal dwarves from any non-critical task that isn't also do-it-now'd. This can be used on lever pulling, for instance. I was going to make this instantly assign a dwarf and add possible stress, but the application process runs often enough that the do-it-nows are assigned quickly by the regular loop, and it feels less like invasive dwarf mind surgery that way.
Next up I'll see if I can tinker meaningfully with job item selection -- with luck, building jobs will be able to swipe nearby materials that already have haul jobs on them, but it's messy and old-codey, so there could be weird, musty obstacles. After that... vein mining and that's it? I guess that's it. Scamps added two lines of code today. They didn't compile.
Я закончил с приоритетами встреч, торговли и нескольких других важных работ. Я позволил некоторым сверхважным задачам схватить работающего дварфа (если он ничего не переносит), а в это время другой дварф, не занятый ничем полезным, продолжит его работу (работа не сбрасывается). Я также ввел приоритет "сделать-немедленно" для построек, что позволит вам буквально оторвать дварфов ото всех не-сверхважных дел (вдобавок не помеченных как "сделать-немедленно") и заставить их работать. Это, например, можно использовать для дергания рычагов. Я хотел мгновенно приписывать дварфа к работе и добавлять возможный стресс, но приложение работает достаточно часто, чтобы раздать работы "сделать-немедленно" в обычном цикле, и это меньше похоже на хирургическое вмешательство в мозги дварфов.
В следующий раз я попытаюсь улучшить выбор предметов для работы - если повезет, работы построек смогут отбирать близкорасположенные материалы с заданными работами по переноске, но все это косячно и кодилось давно, так что возможны странные и давно забытые проблемы. После этого... разработка жил и все? Я думаю, да.
Сегодня Скампс написал две строчки кода. Они не скомпилировались.