07/23/2014
I started today thinking I'd do some of the binary patch bugs (that is, bugs that were already fixed in older versions by other people making small changes to the executable), and I ended up doing some other smaller issues as well as I wandered around the bug tracker. Here is a list of most of today's haul. The bug tracker has more names -- I generally just credit people that produced patches or other key code observations here.
•handled a few problems causing extra/erroneous long patrol thoughts (Quietust)
•made master soldiers stop reverting back to corresponding regular soldier type
•stopped clearing professions upon achieving master soldier type
•fixed problem stopping underground fishing (UristDaVinci/Quietust)
•fixed problem dividing out item milligrams in weapon velocities (UristDaVinci)
•made children get full list of default labors upon growing up and respected any existing skills
•stopped migrant historical children from receiving labors
•made it possible to detect plantings too late in the season again (Quietust)
•vermin can escape from non-artifact containers properly (Quietust)
•caravans check weapon type properly for material selection (Quietust)
•diplomats that wanted bodyguards should get them now (Quietust)
•stopped aquarium check from turning off other vermin code (Quietust)
•creature art value considered properly by civs now (Quietust)
•can now melt metal chests (Quietust)
•re-enabled elven diplomat
•stopped hyper-obese digesting dwarves from constantly recalculating insulation/mass data (UristDaVinci)
•fixed some problems causing certain jobs to check too many items (angavrilov/Quietust)
•allowed egg-laying critters without baby/child state to have viable eggs
•fixed some personality/description typos, and other typos (many collected by Gorobay)
•fixed problem with squid skin coloration
•gave crabs, horseshoe crabs, oysters and mussels blue blood
•fixed various broken eyelash color/descriptions
•added LARGE_ROAMING to desert tortoise and giant tortoise
•fixed strawberry/proboscis/topaz plurals
•perseverence->ance in entity values, elsewhere
•removed lots of HOMEOTHERM tags
•removed pet/petvalue from tigerpeople
•used correct legless variation for king cobra people
•added a missing CONNECTOR to generated lower spines, and PREVENTS_PARENT_COLLAPSE to generated upper spines
•fixed duck/goose root around part category
•fixed antlers for reindeer/moose/elk/deer, added them to elk bird
•fixed ruler arrival announcement
•fixed reversed stoat caste names
•fixed reversed giant armadillo caste names
•fixed typo in tapir description
•fixed typo in dragon description
Сегодня я планировал заняться багами, которые уже были поправлены в прошлых версиях умельцами через небольшие изменения экзешника. В итоге я еще прошелся по багтрекеру и устранил множество мелких косяков. Вот список большей части сегодняшней работы.
- Устранил проблемы, вызывавшие мысли о сверхурочных/ошибочно долгих патрулях
- Мастера оружия больше не становятся соответствующими обычными солдатами
- Мастера оружия больше не теряют профессии по достижении звания
- Поправил проблему, прекращавшую подземную рыбалку
- Поправил проблему, вычитавшую милиграммы веса оружия при расчете скорости
- Когда дети вырастут, они теперь получат работы по умолчанию плюс работы с учетом их навыков
- Мигрирующим детям-историческим фигурам больше нельзя дать работу
- Сделал возможным выявить, когда в сезоне уже слишком поздно сажать растения
- Вредители теперь правильно сбегают из не-артефактных клеток
- Караваны правильно сочетают тип оружия и материал для него
- Дипломаты теперь получат охранников, когда это необходимо
- Аквариум больше не отключает проверки вредителей по всей карте
- Цивилизации теперь правильно рассчитывают стоимость созданий
- Теперь можно переплавлять металлические сундуки
- Эльфийский дипломат снова в деле
- Очень толстые дварфы после еды постоянно пересчитывали охват одежды/массу и вызывали лаги - поправлено (по данным трекера, это дополнительно нагружало проц на 5-10% - прим. Midas)
- Поправил ошибку, когда некоторые работы проверяли слишком много предметов
- Яйцекладущие животные, не имеющие детской стадии, теперь могут откладывать жизнеспособные яйца
- Исправил опечатки в личности/описании плюс несколько других опечаток
- Поправил расцветку кожи кальмаров
- Теперь у крабов, мечехвостов, устриц и мидий голубая кровь
- Поправил неверные описания и цвет ресниц
- Пустынные черепахи и гигантские черепахи получили тэг LARGE_ROAMING
- Поправил множественное число клубники, хоботка и топаза
- Исправил опечатку в слове "perseverance"
- Удалил много тэгов HOMEOTHERM
- Убрал тэги PET и PETVALUE у тигролюдей
- Люди-королевские кобры теперь получили правильную безногую разновидность
- При генерации нижних отделов позвоночника теперь появляется недостающий тэг CONNECTOR, а при генерации верхних - PREVENTS_PARENT_COLLAPSE
- У гусей и уток поправлено копание в поисках еды
- Поправил рога у северных оленей, лосей, вапити и оленей; добавил рога вапитицам
- Поправил сообщение о прибытии правителя
- Поправил имена каст у горностаев
- Поправил имена каст у гигантских броненосцев
- Исправил опечатку в описании тапиров
- Исправил опечатку в описании драконов