Hopefully people have been able to glean some enjoyment from this version! It seems you shouldn't try to talk to your deity (crash) or block an attack (crash), and there are other crashes associated to having a fort that are under investigation. Having a larger world causes the calendar to lag a great deal (which also affects fort FPS) — I have several angles on that, and until then trying a smaller world with a shorter history can make it go faster. There are other issues, like flying animals falling out of the sky, mystery babies appearing all over the place, no dwarf-sized equipment in places where it should be, cordial night creatures... I'll try to nab as many of these as possible as we go. It shouldn't be very long before the first fix release is up, depending on how long it takes to squash the worst offenders. I'm starting in the morning (today was mega email day) and I'll go until I have a decent enough haul. Until then, keep playing and reporting your problems! I'll keep you updated on the cleaning effort here, and it should also be possible to monitor the status of bugs on the tracker once I get back in the swing of things.
8 июля 2014
К счастью люди смогли вытянуть немного удовольствия из этой версии! Похоже вам не стоит разговаривать с божеством (игра падает) или блокировать атаку (падает), плюс другие причины падений, связанные с крепостью, они пока расследуются. С большими мирами календарь сильно лагает (что влияет и на FPS в режиме крепости) — у меня есть соображения на этот счет, а пока пробуйте миры поменьше, да историю покороче — так оно может работать быстрее. Есть и другие проблемы, вроде летающих животных, падающих с небес, таинственных появлений повсюду младенцев, отсутствия экипировки на дварфов там, где она обязана быть, радушные порождения ночи... Я стараюсь поймать как можно больше. Не должно пройти много времени, прежде чем выйдет первый релиз с исправлениями, в зависимости от того, насколько затянется расправа над злостными нарушителями. Начну утром (сегодня был мега-электронно-почтовый день) и буду продолжать, пока не осилю достаточно. До тех пор продолжайте играть и сообщайте о проблемах! Здесь я буду держать вас в курсе процесса чистки, а можно будет отслеживать статус ошибок на баг-трекере, когда я с до туда доберусь.