Truck truck truck. Having some exposition issues... got back from an assignment to find my leader had been beheaded, only I wasn't able to figure that out by talking to people (had to go to legends afterward). Was surprised to find kobolds occupying a set of dwarven hillocks... thought it was a bug, but it was actually a legit bandit takeover from 20 years prior that nobody told me about. Walked into another hill dwarf site and everybody was running out of the civic mound yelling about an insurrection. I walked in there and the mayor was by himself. I thought I'd help them out, so I stabbed him in the head. One of the fleeing dwarves turned around and beat me to death. That'll teach me to meddle in internal affairs. In another game, I walked out into a market and all the humans and goblins there were in a giant brawl. I think that flare-up was caused by something in their cultural pasts but I didn't figure it out. Sometimes you just want to grab somebody and scream "what's going on?!" but you can only ask about certain things... a list which needs to be expanded even as they continue to volunteer more information.
Zach went out to hunt some night creatures and found a bunch of monsters of twilight up in a tree... turns out their blood-sensing ability allowed them to detect all the scary beasts deep underground and they wanted nothing to do with it, so they fled from their lair (which was not attached in any way to the beasts underground) and treed themselves.
In any case, fixed a couple crashes Zach found today, and things are going well, though I expect quite a bit of the roughness above will survive in various forms to be experienced by you all as we continue working on this, since we still have some larger problems to fry first.
24 июня 2014
Едем-едем-едем. Заметил некоторые проблемы с разъяснением ситуаций... Вернулся с задания — квестодателю отрубили голову, вот только никто не мог разъяснить мне почему (пришлось воспользоваться Режимом Легенд). Удивился обнаружив кобольдов захвативших несколько холмовых дварфийских поселений, думал баг, оказалось вполне "законный" захват, произошедший 20 лет назад (о котором мне никто не рассказал). Заглянул в еще одно холмовое поселение — поселенцы выбегают из местного кургана вопя о мятеже. Зашел внутрь — внутри один только мэр. Хотел помочь поселению, проткнул мэру голову. Один из убегающих дварфов вернулся и забил меня до смерти. Это научит меня не вмешиваться во внутренние дела поселения. В еще одной игре заглянул на рынок — люди и гоблины устроили гигантскую уличную драку. Думаю все началось из-за прошлых культурных различий, но выяснить из-за чего именно не смог. Иногда так и хочется схватить кого-нибудь и прокричать ему в лицо: "Что происходит!?", но пока можно спрашивать только об определенных вещах... список вопросов все еще нужно увеличивать, не смотря на то что они и сейчас готовы поделиться большИм количеством информации.
Зак отправился на охоту за ночными существами — нашел кучу монстров забравшихся на верхушку дерева... оказывается их способность чувствовать кровь позволяла им находить всех страшных монстров в кавернах, с которыми они не хотели иметь никаких отношений, отчего и сбежали из своей берлоги (которая не была соединена с пещерами) и забрались на дерево.
Так или иначе исправил парочку падений игры, которые сегодня нашел Зак, и все идет хорошо, однако я ожидаю, что некоторая шероховатость, упомянутая выше, сохранится, возможно вы испытаете ее на себе в некоторых ее формах. А тем временем мы будем работать, у нас осталось еще несколько серьезных проблем.