> Finished up some hundreds of new personality sentences. There are also values, which mostly come from the culture, and dreams, which mostly grow out of those. So dwarven society, of course, highly values craftsdwarfship and many dwarves have a dream of creating a masterwork or mastering a skill. Each dwarf also has a few values that differ from the cultural norms in general, which'll lead to different dreams and behaviors (these are printed in a different color so you can easily find what's special about a given dwarf). As usual, the system isn't used everywhere it could be, since it is a large project, but I'm finding myself much more enthusiastic about the new personality facets and values vs. the old system which was a bit wishy-washy, and this first release will use them at least as much as before, with some new stuff. The value system (combined with the old ethics) also makes it pretty clear to me now that philosophies/religions are going to be able to be generated and impact play immediately once that rolls around (not for this release).
>On the other hand, the paragraph writeups do criticize dwarves a bit harshly at times (since it highlights the extremes and doesn't mention the average personality facets at all), and they can be fundamentally worse people than before. The presentation can be a little overblown, since some good/useful things about dwarves (like high skills) do not appear on the personality page, so it might be good to give them a chance before you rush to the drawbridge or magma lever.
Закончил несколько сотен новых предложений о личностях. Ещё есть ценности, которые преимущественно происходят из культуры, и мечты, которые в основном растут из этих. Так что дварфийское общество, разумеется, сильно ценит рабочее мастерство и многие дварфы имеют мечту создать шедевр или овладеть навыком. Каждый дварф также имеет несколько ценностей, которые отличаются от общих культурных норм, что приведёт к различным мечтам и поведениям (такие выделяются цветом, так что вы легко можете найти что-то особое о конкретном дварфе). Как обычно, система не используется всюду, где могла бы, так как это большой проект, но я нахожу себя гораздо более увлечённым новыми аспектами личностей и ценностей по сравнению со старой системой, которая была несколько невыразительной, и этот первый релиз будет использовать их как минимум настолько же как и раньше, с некоторыми новыми вещами. Ещё система ценностей (объединённая со старой этикой) теперь делает для меня очень ясным как будет возможно генерировать философии и религии и позволить им влиять на процесс немедленно после запуска (не в этом релизе).
С другой стороны, пункты описаний иногда несколько грубо критикуют дварфов (так как отмечают крайности и вовсе не упоминают обычные личностные характеристики), и в общем и целом они могут быть личностями похуже, чем раньше. Изложения могут несколько преувеличивать, так как кое-какие хорошие и полезные вещи о дварфах (вроде высоких навыков) не появляются на странице личности, так что может быть лучше дать им шанс прежде чем вы рванёте к разводному мосту или магморычагу.