> At least half of these elf notes just relate to tree errors. I've stopped trees from breaking apart roadways and sewers, and some problems with indoor/subterranean map markings vs. trees. I fixed some tree display issues and made trees shorter at higher elevations, and some branch placement issues that caused cave-ins to trigger. There was also that error that has been around for years with the little elevated block that appeared at the top left of map sections on occasion, with the ramps on the right and bottom sides. I cleaned that up, and the resulting better edges have removed some of the squareish map artifacts in general, which is good. River connections still cause some overall blockiness, but I'm leaving that for another time.
Как минимум половина из этих эльфийских записей относится к ошибкам с деревьями. Я сделал так, чтобы деревья не ломали дороги и канализацию, и устранил некоторые проблемы с разметкой на карте подземных/в-помещении участков связанные с деревьями. Исправил кое-какие проблемы с отображением деревьев и сделал деревья короче на больших высотах, ну и некоторые проблемы с расположением ветвей, которые вызывали обвалы. И ещё была эта ошибка, известная множество лет, с небольшим блоком-возвышением, который иногда появлялся в левой-верхней части карт, с рампами на правой и нижней стороне. Я подчистил это и получившиеся лучшие границы в целом устранили некоторые из артефактов квадратности карты, что неплохо. Соединения рек по прежнему вызывают некоторую общую квадратность, но я оставляю это на потом.