>Last bits with hiding in grass or in shrubs, effect from being prone or next to an obstacle (it gives a bonus there, even if it wouldn't always make sense, until we have things like being able to look around corners). It also gives you quite a bit of feedback now on what factors are influencing your visibility.
>I was starting in on tracking finalization when I became dissatisfied with having to hunt down certain situations, so I added some more options to arena mode. The map file can be given grass, dirt or sand, and the temperature, time, weather/clouds and fog level can also be set. You can pump the temperature up to dragonfire if you want to see the arena water channels boil off and the grass ignite, or you can put it down to deathly cold if you want to watch everything freeze. Playing around with stealth in heavy fog is also entertaining.
Последние фрагменты с прятками в траве или кустах, эффектом от лежания или нахождения рядом с преградой (это даёт бонусы, даже если не всегда имеет смысл, пока у нас не будет таких вещей как возможность выглянуть из-за угла). Ещё теперь игра даёт достаточно много информации о том, какие факторы влияют на вашу заметность.
Я было начал подчищать слежку, когда мне разонравилась необходимость отлавливать конкретные ситуации, так что я добавил ещё немного опций к режиму арены. Файлу карты можно передать траву, грязь или песок, а также можно настроить температуру, время, погоду/облачность и уровень тумана. Если хочется посмотреть, как на арене выкипают каналы с водой и сгорает трава, то можно разогнать температуру до драконьего огня, или можно ухнуть вниз до смертельно холодной, если хочется чтобы всё позамёрзло. Играться со стелсом в густом тумане тоже достаточно интересно.