08/25/2014 A few simple things today -- multiplying leather from animal person camps shouldn't plague reclaims, stacks divided on pickup in adventure mode shouldn't disappear when you drop them, and dwarves should no longer have a preference for eating the various fruit trees (the whole tree, not the fruit).
Несколько простых вещей - реклеймы больше не будут портиться из-за умножающейся кожи в поселениях зверолюдей; пачки, разделенные при поднятии в приключенце, больше не исчезнут при их выбрасывании; дварфы больше не предпочитают есть разные плодовые деревья (именно деревья, а не плоды).
08/26/2014 Investigated a crash for a while... it came down to some underground population corruption, but it's still unclear what's going on. Dwarves leading goblin prisoners around appear to continue to be attacked by dwarven soldiers, and I might have fixed that again, but it needs some testing.
Исследовал краш... похоже, причиной является ошибка в подземной популяции, но все еще неясно. На дварфов, сопровождающих пленных гоблинов, все еще нападают солдаты, и я поправил это еще раз, но требуется проверить еще.
08/27/2014 The goblin-prisoner-leading saves checked out, and here's some more:
Made historical figures react properly to historical undead
Gave your companions a bit of a courage boost in terms of intervening in conflicts
Stopped uninjured dwarves from sleeping in beds in active hospital zones
Made dwarves prefer claimable rooms to dormitory master beds
Made sleeping on the floor respect burrow assignments
Stopped adventure skill list from overflowing on status screen
Проверил сопровождение пленных гоблинов, вот еще кое-что:
- Исторические личности реагируют как надо на историческую нежить
- Теперь ваши компаньоны будут храбрее участвовать в стычках
- Здоровые дварфы больше не будут спать в госпитале
- Дварфы теперь предпочитают спать в собственных комнатах, чем в общежитиях
- Сон на полу теперь учитывает настройки нор
- Список навыков в приключенце больше не перекрывает экран статуса
08/28/2014 Confirmed some more undead saves as being fixed, worked through another convoluted population-doubling bug for lairs/player forts, and stopped shallow liquids from evaporating when on top of full liquid of the same kind.
Сохранения с нежитью теперь поправлены (?), также занимался запутанным багом с удвоением населения в логовах/крепостях игрока. Жидкости больше не испаряются, будучи над полным тайлом той же жидкости.